Jaký byl program konference Primetime for Big Data 2024

21. 11. 2024 | NTK, Praha

čtvrtek - 21 / 11 / 2024

08:00-09:00

Registrace, snídaně, networking

09:00-11:00

Blok A

Moderuje:
Daniel Stach , popularizátor vědy a moderátor, Česká televize
Příprava na éru AI: (Sebe) Rozvoj pro budoucnost
Jiřina Nedbálková
Jiřina Nedbálková Personalization Chapter Lead, Retail Segment Tribe, KB
09:00-11:00

Příprava na éru AI: (Sebe) Rozvoj pro budoucnost

O čem to bude?

Porozumění a schopnost využití AI technologií vyžaduje několik odborných kompetencí. Například datová gramotnost je klíčová pro efektivní interpretaci a využití dat. Kritické myšlení pomáhá při informovaném rozhodování a řešení složitých problémů. Technické dovednosti, jako je programování a strojové učení, jsou nezbytné pro vývoj a správu AI systémů. A kreativita podporuje inovace a schopnost myslet mimo zavedené rámce.

Jak můžete zůstat efektivní a sladění s rychlým tempem technologického vývoje? Klíčem je neustálé učení a zvyšování kvalifikace. Jiřina vám nasdílí svůj recept na (sebe)rozvoj, který vám pomůže orientovat se a prosperovat v tomto dynamickém prostředí.

Jiřina Nedbálková

Jiřina Nedbálková

Personalization Chapter Lead, Retail Segment Tribe, KB
Master Data Management: Nezbytný klíč k úspěchu využití AI
Rainer Packbier
Rainer Packbier Business Consultant Masterdata Management, Dun & Bradstreet Deutschland
09:00-11:00

Master Data Management: Nezbytný klíč k úspěchu využití AI

O čem to bude?

Master Data Management (MDM) hraje zásadní roli při zajištění úspěchu projektů umělé inteligence. Poskytuje pevný základ tím, že zajišťuje konzistenci, přesnost a kvalitu dat, na kterých jsou modely AI postaveny. Tím vytváří spolehlivé předpoklady pro predikce a rozhodování. MDM také umožňuje jednotný zdroj pravdy, což zvyšuje efektivitu rozhodování a minimalizuje riziko chyb a nekonzistencí. Kromě toho podporuje škálovatelnost AI projektů, usnadňuje integraci dat a výrazně snižuje čas a náklady spojené s přípravou dat.

Rainer Packbier

Rainer Packbier

Business Consultant Masterdata Management, Dun & Bradstreet Deutschland
Jak může Data Governance vyléčit vaše bolesti hlavy z nákladů na data
Kateřina Ščavnická
Kateřina Ščavnická Engineering Lead, Kiwi.com
09:00-11:00

Jak může Data Governance vyléčit vaše bolesti hlavy z nákladů na data

O čem to bude?

Jak zkrotit náklady na data? Připojte se k nám do debaty o tom, jak může chytrá správa dat vyřešit Vaše bolesti hlavy. Podíváme se na výzvy správy dat v éře umělé inteligence, nasdílíme praktické příklady z reálného světa a ukážeme, jak koncepty jako datové kontrakty a sémantická vrstva mohou zvýšit efektivitu a zlepšit kvalitu dat. Probereme také, jak přístup k datům jako k produktu a zaměření se na to, co je skutečně důležité, může přinést zásadní rozdíl v nákladech. Nenechte si ujít příležitost dozvědět se více o tom, jak optimalizovat správu vašich dat!

Kateřina Ščavnická

Kateřina Ščavnická

Engineering Lead, Kiwi.com
Dycky data? Dycky SAS!
Luděk Šafář
Luděk Šafář CE Customer Advisory Lead, SAS
Dalibor Šrámek
Dalibor Šrámek CE Customer Advisory Manager, SAS
09:00-11:00

Dycky data? Dycky SAS!

O čem to bude?

Datová kvalita a důvěryhodnost. Zabezpečení, ochrana soukromí, zpřístupnění, datová integrace. Všichni víme, že by se to mělo dělat, ale děláme to opravdu? My v SASu ano! Už dlouho. A k tomu máme úplně novou platformu, která kombinuje to nejlepší z historických předností SASu a z nejnovějších trendů v datové analytice. Umíme v ní dát datům úplně jiný spin a na jednom místě kombinovat celý cyklus, od Data Governance až po ModlOps. A to jak pro code positive, tak pro business uživatele. Python i R zdárně integrujeme a díky otevřenosti spolu s enterprise robustností umíme rozběhnout inovace i tam, kde by to mohlo zezačátku skřípat. Přijďte si poslechnout, jak může SAS pomoci i vám!

Luděk Šafář

Luděk Šafář

CE Customer Advisory Lead, SAS
Dalibor Šrámek

Dalibor Šrámek

CE Customer Advisory Manager, SAS
Za hranice dashboardů: Vytvářejte interaktivní datové aplikace během několika hodin
Vojta Tůma
Vojta Tůma CTO, Keboola
09:00-11:00

Za hranice dashboardů: Vytvářejte interaktivní datové aplikace během několika hodin

O čem to bude?

Urychlete cestu mezi nápadem a prvním prototypem na úplné minimum. Naše platforma vám umožní vytvářet funkční prototypy datových aplikací bleskovou rychlostí, čímž dává businessu možnost rychle experimentovat a ověřovat nové nápady. Podíváme se za hranice klasických dashboardů tak, že do nich přineseme možnost vkládání dat, využívání GenerativeAI, anebo integrace s dalšími systémy pomocí reverzního ETL. Toto všechno v rámci security a data governance, která obstojí v enterprise prostředí.

Vojta Tůma

Vojta Tůma

CTO, Keboola
11:00-11:30

Přestávka na kávu a čaj

11:30-13:30

Blok B

Moderuje:
Daniel Stach , popularizátor vědy a moderátor, Česká televize
Power BI Copilot: Revoluce v práci analytiků
Michaela Onuferová
Michaela Onuferová Account Executive, Microsoft
11:30-13:30

Power BI Copilot: Revoluce v práci analytiků

O čem to bude?

Od začátku boomu v listopadu 2022 se generativní AI ukázala jako výborný asistent ve spoustě oblastí; většina zprofanovaných scénářů ale zahrnuje práci s textem. V ukázkách se podíváme na to, jak vypadá Copilot v Power BI, a jak generativní umělá inteligence může šetřit práci analytiků, od psaní kódu po práci s interaktivními dashboardy.

Michaela Onuferová

Michaela Onuferová

Account Executive, Microsoft
AI v E-Commerce: Jak AI může podpořit růst vašeho byznysu
Michal Mašika
Michal Mašika Director of Product: Mobile and Innovation Director, Notino
11:30-13:30

AI v E-Commerce: Jak AI může podpořit růst vašeho byznysu

O čem to bude?

Umělá inteligence (AI) hraje stále důležitější roli v digitálním světě, ale její skutečné možnosti často zůstávají skryty za obecnými definicemi. Michal vám během svého vystoupení představí konkrétní příklady toho, jak AI mění každodenní fungování v Notinu. Ukáže, jak je využívána ke zefektivnění procesů, zkvalitnění zákaznické zkušenosti a růstu obratu. Přijďte načerpat inspiraci a zjistit, jak AI může posílit konkurenceschopnost i ve vašem podnikání. Nenechte si ujít jedinečnou příležitost dozvědět se, jak technologie formuje prostředí online byznysu.

Michal Mašika

Michal Mašika

Director of Product: Mobile and Innovation Director, Notino
Překonejte konkurenci: Geolokační a webová data jako váš trumf
Radovan Oprendek
Radovan Oprendek Head of O2 Media & Data Monetization, O2
11:30-13:30

Překonejte konkurenci: Geolokační a webová data jako váš trumf

O čem to bude?

Víte, jak často se zákazníci vracejí do vašeho obchodu nebo raději míří ke konkurenci? Kolik skalních uživatelů má vaše aplikace versus ta konkurenční? Jak se zákazníci chovají v obchodních centrech a komerčních zónách, odkud přicházejí a jak dlouho zůstávají? Pro správné fungování služeb musíme být v O2 experti na data. Z našeho přístupu však mohou těžit i jiné firmy. Na příkladech z praxe ukážeme, jak lze efektivně vybírat lokality pro podnikání, optimalizovat marketing obchodního centra nebo plánování venkovních reklamních kampaní. A v online světě se pak podíváme, jak jsou zákazníci loajální k jedné značce a kam mohou případně odcházet. 

Radovan Oprendek

Radovan Oprendek

Head of O2 Media & Data Monetization, O2
Kde začít podnikat? Jak využít data z karetních transakcí při hledání obchodního potenciálu
Martin Hlůže
Martin Hlůže Global Head of Customer Success for Economic and Locations Insights, Mastercard
11:30-13:30

Kde začít podnikat? Jak využít data z karetních transakcí při hledání obchodního potenciálu

O čem to bude?

Zaměříme se na praktické využití datových analýz a umělé inteligence pro podporu podnikatelů. Představíme inovativní platformu „Kde začít podnikat“, která využívá anonymní agregovaná data z karetních transakcí k tomu, aby podnikatelům pomohla najít nejlepší lokality pro jejich podnikání. Platforma ukáže, jak data-driven přístup mění podnikatelské strategie tím, že zlepšuje rozhodovací procesy, minimalizuje rizika a optimalizuje využití zdrojů.

Martin Hlůže

Martin Hlůže

Global Head of Customer Success for Economic and Locations Insights, Mastercard
Cookies? Brambůrky! Be Data Driven
Jan Lajka
Jan Lajka ředitel Datového úseku, FTV Prima
Jan Tuček
Jan Tuček jednatel, NADA Research
11:30-13:30

Cookies? Brambůrky! Be Data Driven

O čem to bude?

Díky unikátnímu propojení Národních dat s daty sledovanosti obsahu skupiny PRIMA lze cílit v TV reklamě stejně jako v digitálu. Big Data zpřístupňují potenciál online světa pro offline TV. Vyberte si nákupní cílovou skupinu a my ji zasáhneme. DYCKY NÁRODNÍ DATA!

Jan Lajka

Jan Lajka

ředitel Datového úseku, FTV Prima
Jan Tuček

Jan Tuček

jednatel, NADA Research

Honza je ředitel výzkumné agentury STEM/MARK, kam roku 2003 přišel z pozice místopředsedy Českého statistického úřadu. Pod jeho vedením se agentura stala jedním z lídrů v oblasti marketingového výzkumu v České republice. Ve STEM/MARK, European National Panels i v NADA Research využívá své bohaté zkušenosti s výzkumem a analýzou dat v tuzemském i mezinárodním kontextu.

13:30-14:30

Pracovní oběd

14:30-16:00

Blok C: Panelová diskuse

Moderace:
Daniel Stach , popularizátor vědy a moderátor, Česká televize
Skryté bohatství dat: Jak odemknout jejich plný potenciál pro růst a inovace
Panelisté:
14:30-16:00

Skryté bohatství dat: Jak odemknout jejich plný potenciál pro růst a inovace

O čem to bude?

Firmy dnes sedí na obrovském množství dat. Ale pouze ty, které je umí efektivně využít, mohou dosáhnout rychlého růstu a zásadních inovací. Špičkoví odborníci z různých odvětví v tomto panelu představí, jak zapojit umělou inteligenci a moderní datové platformy k odemknutí plného potenciálu dat. Dozvíme se, jak retailoví hráči jako Alza, či zástupci bankovního sektoru používají AI k inovacím a optimalizaci procesů. Budeme diskutovat o tom, jak díky chytrým datovým řešením mohou velké i menší firmy vytvářet nové obchodní příležitosti a získat konkurenční výhodu. Přijďte se inspirovat příklady, jak proměnit data v nástroj posílení růstu vašeho byznysu.

16:00-17:00

Koktejl